با دو دشمن بزرگ کشاورزی داخلی آشنا شوید

حیات سبز
با نزدیک شدن به پایان سال 2022، صنعت کشاورزی عمودی با مجموعه ای از تعطیلی های برجسته مواجه شده است. این خبر برای بسیاری شوکه کننده بود، زیرا تنها در سال گذشته، سرمایه گذاری در این صنعت به 3.66 میلیارد دلار آمریکا رسید . در حالی که هجوم سرمایه‌گذاری در سال 2022 ادامه داشت ، چالش‌های کشاورزی داخلی سریع‌تر افزایش یافت.

جدول 1: فهرست عملیات های چالش برانگیز Q4 2022 CEA، اروپا و ایالات متحده آمریکا

برق یکی از بزرگترین هزینه های مربوط به راه اندازی هر نوع کسب و کاری است و بر کسی پوشیده نیست که کشاورزی داخلی مشکل انرژی دارد . در نظر گرفتن: 

  •  iFarm اظهار داشت که برای رشد یک متر مربع سبزی برگ (ساده ترین محصول برای کشت در مزارع عمودی) به 182.22 وات نیاز دارد که تقریباً 76.55 کیلووات ساعت در ماه است. 
  • با استفاده از این اعداد، اگر عملکرد آرگولا را 3.6 تا 5.5 کیلوگرم بر متر مربع در ماه فرض کنیم، انرژی مورد نیاز 14 تا 21 کیلووات ساعت به ازای هر کیلوگرم محصول قابل فروش را محاسبه می کنیم (6.4 – 9.6 کیلووات ساعت انرژی در هر پوند).  
  • بر اساس گزارش سرشماری جهانی CEA در سال 2021، مزارع عمودی بیش از 7 برابر بیشتر از گلخانه های سنتی انرژی در هر واحد محصول مصرف می کنند (38.8 کیلووات ساعت به ازای هر کیلوگرم محصول در مقایسه با 5.4 کیلووات ساعت در هر کیلوگرم برای GHs). این میانگین بالاتر از مقداری است که قبلا ذکر شد زیرا سایر محصولات تولید شده در مزارع عمودی، به ویژه محصولاتی که رشد کندتری دارند و زیست توده قابل برداشت کمتری دارند مانند ریحان و توت فرنگی، مصرف کننده انرژی در هر عملکرد می تواند حتی بیشتر باشد. 
  • در صنعت کشاورزی عمودی، تنوع زیادی در انواع سیستم‌های تولید و فناوری‌های روشنایی و تهویه مطبوع مورد استفاده وجود دارد. همکاری بیشتر در این زمینه ها به رشد و کارایی صنعت کمک می کند.

چرا مصرف انرژی اینقدر زیاد است؟

مزارع عمودی برای تولید در طول سال به روشنایی مصنوعی و سیستم های کنترل رطوبت متکی هستند که انرژی را با نرخ های بالایی مصرف می کنند. حتی قبل از نوسانات اخیر در بازار انرژی، تقاضای انرژی این سیستم ها پایداری و دوام کشاورزی عمودی را بسیار دشوار کرده است.

بحران جهانی انرژی و تاخیرهای زنجیره تامین چگونه بر صنعت کشاورزی عمودی تاثیر گذاشته است؟

همانطور که در بالا نشان داده شد، اگر انرژی دارای هزینه استاندارد شمالی چند سنت در هر کیلووات ساعت باشد، به راحتی می توان فهمید که چرا هزینه های عملیاتی یک مزرعه عمودی باید به دقت متعادل شود تا بتواند سرپا بماند. با تأخیر مداوم زنجیره تأمین برای نهاده‌های کلیدی مانند کود، کمبود نیروی کار، ترس از رکود، و افزایش چشمگیر قیمت‌های انرژی، دستیابی به این تعادل دشوارتر شده است و ما شاهد محاسباتی در سراسر جهان هستیم که مزارع عمودی قادر به حفظ آن نیستند. چندین مزرعه عمودی فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و برخی دیگر به‌طور چشمگیری هزینه‌ها را از طریق تجمیع عملیات و اخراج کارکنان کاهش می‌دهند:

پادکست موسسه غذا · اخبار فوری FI – 14 دسامبر 2022
  • Infarm، Unicorn of Vertical Farming، بیش از نیمی از نیروی کار خود (500) را اخراج می کند و نامه ای به کارکنان خود در مورد فشارهای سودآوری و چالش های پیش روی کسب و کارشان به دلیل افزایش قیمت انرژی و کندی کلی اقتصادی منتشر کرد. InFarm می گوید که قصد دارد ظرف 18 ماه از نظر مالی خودکفا شود.
  • Kalera پس از عملکرد ضعیف خود از NASDAQ خارج می شود. سهام کالرا برای 10 روز معاملاتی متوالی زیر 10 سنت در هر سهم معامله می شود که برخلاف قوانین بورس NASDAQ است. علاوه بر این، سه ماهه سوم سال جاری نشان می دهد که این شرکت در سه ماه منتهی به پایان سپتامبر 20.7 میلیون دلار زیان عملیاتی ناخالص داشته است.
  • شرکت آکوا گرینز، اپراتور عملیات‌های کشاورزی عمودی داخلی مستقر در رکسدیل، انتاریو، در تاریخ 16 فوریه بر اساس درخواست Farm Credit Canada، حدود 3.17 میلیون دلار بدهکار شد.
  • فصل پنجم، یک استارت‌آپ کشاورزی عمودی داخلی مستقر در پیتسبورگ که از روباتیک پیشرفته برای پرورش انواع سبزیجات برگ‌دار برای توزیع در کیت‌های سالاد فروخته شده در صدها فروشگاه مواد غذایی استفاده می‌کرد، تعطیل شد . حدود 100 کارگر در آن مشغول به کار بودند.
  • GlowFarms مستقر در هلند پس از 2.5 سال تعطیل شد . همانطور که آنها در آخرین پست لینکدین خود بیان کردند، “مشکلات تابستان امسال با عدم اطمینان فزاینده در مورد تولید کارآمد محصولات، عمدتاً به دلیل افزایش قیمت انرژی آغاز شد.”

کسب‌وکارهای CEA دیگری از جمله ارائه‌دهندگان تجهیزات مانند Iron Ox و شرکت‌های کشاورزی داخلی با فناوری پیشرفته مانند AppHarvest وجود دارند که اخیراً شاهد مشکلاتی نیز بوده‌اند .

جدول 2: فهرست مزارع سرپوشیده بسته قبل از سال 2022

کارشناسان این صنعت در ابتدا نگران وضعیت صنعت در سال گذشته و پس از اینکه شرکت‌های عزیز CEA AeroFarms و AppHarvest هر دو با شکست مواجه شدند، نگران شدند. در دسامبر سال 2021، هنری گوردون اسمیت، بنیانگذار و مدیر عامل کشاورزی، در این مقاله AgFunder توضیح داد که به نظر او صنعت در حال پیشروی به سمت «محل ناامیدی» است که توسط چرخه هایپ گارتنر تعریف شده است .

تغذيه سرخوردگي چيست؟

خارج از مسائل انرژی (که صنعت همچنان در حال بررسی راه‌حل‌ها است )، دو دشمن اصلی وجود دارد که این بخش می‌تواند با یکدیگر مبارزه کند. اولین دشمن هیپ است. 

هایپ شامل فعالیت هایی مانند اغراق، بازاریابی غیرصادقانه و شستشوی سبز است. علیرغم هشدارهای متعدد ، منابع رایگان و آموزش کارشناسان در سراسر صنعت، بسیاری از بزرگترین بازیگران در کشاورزی عمودی بدون پشیمانی درگیر تبلیغات تبلیغاتی هستند. در درازمدت، برای آنها، سرمایه گذارانشان و سیستم غذایی به طور کلی مضر است. 

دشمن دوم بی برنامگی و اهتمام لازم است. 

چیزی در مورد کشاورزی عمودی و رویایی که دکتر دیکسون دسپومیر برای اولین بار در سال 2010 ترویج کرد وجود دارد که بسیاری را فریب داد تا بدون آمادگی مناسب با کشاورزی عمودی درگیر شوند. امروزه می بینیم که مزارع عمودی همان اشتباهاتی را انجام می دهند که مزارع عمودی 5 سال پیش مرتکب شدند . ما همچنین می‌بینیم که سرمایه‌گذاران در جنون تغذیه FOMO به جای درک اصول خود مسابقه، برای شرط‌بندی روی اسب عجله می‌کنند. در این مرحله نباید هیچ بهانه ای برای تکرار این اشتباهات و این رفتار غیر ضروری پرخطر در این مرحله وجود داشته باشد. چرا؟ زیرا صنعت به بلوغ رسیده است و راه های رایگان و پولی متعددی برای دریافت پاسخ های لازم وجود دارد.  

کارشناسان صنعت هنوز در کشاورزی عمودی «طولانی» هستند. آنها معتقدند که جایگاهی در سیستم غذایی دارد، می تواند پایدارتر از امروز باشد، و زمانی که مسئولانه برنامه ریزی و اجرا شود می تواند سودآور باشد. رسیدن کل صنعت به موقعیت مناسب و رسیدن به اهداف خود مستلزم همکاری، محک زدن و ارتقای عرضه کنندگان موفق و مدل های تجاری است.  

یادداشت سردبیر: هنری گوردون اسمیت موسس و مدیر عامل شرکت کشاورزی، یک شرکت خدمات مشاوره و فناوری است که بر کشاورزی هوشمند با آب و هوا متمرکز است. نیکو سیموس محقق این شرکت است. 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *